TU I TAM

tuitam

Gdy pytają mnie, gdzie byłam, a pytają, mówię wam,

Odpowiadam im uprzejmie: „Byłam dzisiaj tu i tam”.

Często im to nie wystarcza i pytanie pada znów:

„Gdzie dziś byłaś?”. Odpowiadam: „Byłam dzisiaj tam i tu”.

*

Nie wiem, czemu to konieczne dla tatusiów i dla mam,

Żeby wiedzieć, gdzie się było. A się było tu i tam.

Można sobie pójść do parku lub do zoo przyjrzeć się lwu,

A najlepiej, oczywiście, jak się pójdzie tam i tu.

*

Czasem już od rana śpiewam: „Ram pam pam, ram pam pam,

Pójdę dzisiaj… tak, na pewno… pójdę sobie tu i tam!”

No, a potem coś się zmienia,  jak to bywa w takim dniu,

No i zamiast tego idę – tak, zgadliście – tam i tu.

*

Do Mi-misia mówię rano: ”Mam naprawdę świetny plan,

Miodku dzisiaj poszukamy.”  „Gdzie?” „No jak to – tu i tam!”

Mi-miś drapie się za uszkiem, mina trochę rzednie mu:

„Czy nie lepiej” – mówi do mnie – „Szukać miodku tam i tu?”

*

„Daj buziaka” – mówi mama – „Na buziaka chętkę mam”,

Więc jej daję dwa buziaki – jeden tu, a drugi tam.

A gdy już się późno robi i gdy kładę się do snu,

To odbieram na dobranoc te buziaki – tam i tu.

*

Tu się kończy wierszyk długi, koniec kropka, bez dwóch zdań,

Dosyć mamy rymowanek słowa „tu”,  a zwłaszcza „tam”.

Nawet gdyby ktoś się uparł i poetów wezwał stu,

By odwrotnie zrymowali: najpierw „tam””, a potem „tu”.

