KOTLECIKI Z CZERWONEJ SOCZEWICY

danie dania

 

Do tradycyjnego obiadu – ziemniaczki i jarzynka – albo jako indywidualne danie na przykład z sałatką. Mało roboty, a bardzo zdrowe, smaczne i pożywne.

Soczewica czerwona ma to do siebie, że w przeciwieństwie do innych strączkowych gotuje się bardzo szybko, nie trzeba więc organizować obiadu z całonocnym wyprzedzeniem.

I uwaga! W tym przepisie do zlepienia naszej masy na kotlety zamiast jajka używamy o wiele zdrowszego, najlepszego w przyrodzie źródła Omega-3, czyli siemienia lnianego.

 

 

SKŁADNIKI

200 g soczewicy czerwonej

1 spora cebula (zwyczajna, czerwona, cukrowa – do wyboru)

3 duże ząbki czosnku

1 łyżka kurkumy

sól, pieprz

plus ewentualnie dowolny, ulubiony zestaw przypraw

mielone siemię lniane

oliwa lub olej rzepakowy

bułka tarta do obtoczenia

 

RECEPTURA

Soczewicę gotujemy w małej ilości wody ok.5 min (ma być miękka, ale lepiej żeby nie rozgotowała się na krem). Cebulę szatkujemy i podsmażamy z czosnkiem. Wrzucamy do ugotowanej soczewicy, mieszamy, przyprawiamy. A teraz uwaga – zamiast zagęszczać masę bułką tartą wsypujemy parę łyżek zmielonego siemienia lnianego (w zależności od gęstości masy). Jednocześnie siemię spełni rolę jajka, scalając masę.

Forujemy kotleciki, obtaczając w bułce tartej, smażymy.

 

DSC00198

Reklamy