GDZIE JEST CZARUSIA?

Szanowni Mali i Więksi Czytacze!

Piszę do Was z mojej Chaty and Bardzo Głęboką Szczeliną, żeby zapytać, czy nie wiecie przypadkiem, gdzie mogę znaleźć wiedźmę Czarosławę?

książka

 

Na pewno ją znacie – jeśli nie osobiście, to z książki “Czarusia”. To ta wiedźma, która lubi się zamieniać w swoją młodszą wersję, dziewczynkę Czarusię, ma przyjaciółkę Natalkę, zaczarowanego kota i kruka, niezbyt mądrą miotłę oraz gadającą chatę.

Ja właśnie w sprawie tej chaty… Moja się do mnie odzywa od zeszłej jesieni, kiedy pomalowałam ją na zielono (a ona woli różowy!). Żadne prośby czy zaklęcia nie pomagają, i pomyślałam sobie, że może Czarosława (albo Czarusia) mogłyby mi coś doradzić. Niestety nie znalazłam ich w Inermagionecie, a moja szklana kula ostatnio emituje tylko transmisje rozgrywek siatkarskich, bo w telewizji ich nie pokazują. Bardzo proszę o jakieś wskazówki, jak i gdzie znaleźć Czarosławę!

Ponieważ niektórzy z Was mogą ją znać osobiście, a nie wiedzieć, że jest wiedźmą, dodam jeszcze kilka wskazówek:

Jako staruszka Czarosława wygląda zupełnie zwyczajnie. Jeśli nie liczyć tego, że na jednym jej ramieniu siedzi czarny kot, a na drugim – czarny kruk. No i że czasem rozmawia z nimi. Czarosława nosi na głowie chustkę, spod której wymyka się zawsze niesforny siwy loczek. Jest stara, jeśli policzy się jej lata albo zmarszczki na twarzy, ale w głębi serca pozostała małą dziewczynką, skorą do figli, tęskniącą za przyjaciółką od serca i pełną dziecięcej radości życia.

Najbardziej podoba mi się w niej to, że zawsze troszczy się o wszystkie zagubione maleństwa – czy to małe diabliki, które trzeba karmić muchami, czy malutkie krasnoludki, które trzyma w wełnianych skarpetkach, żeby było im ciepło, i karmi jagodami, aż wyrosną im brody.

Ma trzy przyjaciółki: Pięknosławę, Dodrosławę i Prawdosławę, z którymi zajmuję się nie tylko wymienianiem wiedźmowatych ploteczek, ale i przenoszeniem całych gospodarstw wraz z ludźmi i dobytkiem, z miejsca na miejsce!

3czarownice.jpd

 

 

książkaGdy zmienia się w dziewczynkę, ma na imię Czarusia. Ma czarne włosy i zielone oczy. Chodzi do przedszkola, a jej najlepsza przyjaciółka ma na imię Natalka i ma młodszego braciszka, Krzysia.

Czarusia na ogół wygląda i zachowuje się jak zwykła dziewczynka, ale czasem się zapomina i wtedy… O wtedy dzieją się rzeczy przedziwne! Raz, gdy jeździła na rowerze, rozpędziła się tak bardzo, że omal nie wpadła na panią z pieskami – nie było rady, wypowiedziała zaklęcie i pofrunęła na czerwonym rowerku Natalki wysoko nad dachami osiedla!

Innym razem wyczarowała zieloną piłkę, która się zbuntowała i uciekła, i bawi się teraz z kim chce i jak chce, a podskoczyć umie aż do drugiego piętra! Czarusia musi uważać przy jedzeniu, bo gdy nie uważa, to choćby nie wiem ile zjadła pysznej zupy pomidorowej, jedzenia wcale na talerzu nie ubywa.

Mam nadzieję, że teraz to już łatwo poznacie Czarosławę czy Czarusię, jak tylko spotkacie je gdzieś na swojej drodze. Jeśli chcecie dowiedzieć się o nich więcej, to koniecznie przeczytajcie książkę “Czarusia” wydaną przez bardzo czarodziejskie wydawnictwo Bajka!

Piszcie do mnie w sprawie Czarusi, a także we wszystkich innych sprawach na mój adres http://www.bzdzinducha.pl

Wasza

 

bzdzinpodpistransparent

 

 

 

 

 

 

 

 

 

książka

 

“Czarusia”

tekst Maria Ewa Letki

rysunki  Beata Zdęba

Wydawnictwo Bajka

